L'Ajuntament de Sentmenat aprova l'Ordenança de l'Administració electrònica i segueix l'expansió cap al món telemàtic

Dimecres, 9 de juny de 2021 a les 00:00

El passat 27 de maig el consistori va aprovar la nova Ordenança relativa a les tramitacions electròniques de l'Ajuntament, i des de la Regidoria de les TIC se segueix treballant cap a la digitalització de tots els tràmits. Actualment el 60% dels tràmits municipals es realitzen per via telemàtica.

L'Ajuntament segueix ampliant i millorant els serveis d'Administració Electrònica que presta a la ciutadania, amb l'objectiu d'adaptar-se a les necessitats de les sentmenatenques i sentmenatencs, i és que el passat any afectat per les quarantenes i els protocols sociosanitaris, els tràmits des de casa han cobrat una importància cabdal, a més de la flexibilitat de tramitar des d'on i quan es vulgui les 24 hores del dia dels 7 dies a la setmana.

Resultat que s'ha vist reflectit en l'increment de les tramitacions electròniques vers les presencials, arribant al 60% dels tràmits totals realitzats. Percentatge que segueix augmentant dia a dia. Per altra banda, per regular les tramitacions presencials a l'Ajuntament davant dels protocols COVID-19, s'ha creat un sistema de cita prèvia per regular l'aforament.

Una de les novetats més rellevants, ha estat les relacionades amb el Padró Municipal. Per aquelles persones que han de gestionar qualsevol tràmit des d'ara ja podran demanar-lo sense necessitat de desplaçaments, de forma telemàtica. Així com els i les nouvingudes per naixement, la modificació de dades personals o canvis de domicili.

De la mateixa manera, s'està treballant perquè els volants d'empadronament es puguin gestionar de forma electrònica. Gràcies a la col·laboració amb el Consorci d'Administració Oberta de Catalunya s'ha integrat la base de dades del padró per tal de facilitar a la ciutadania l'obtenció de volants d'empadronament, tot i que no amb un resultat immediat, s'ofereix a la ciutadania un període de 1/2 dies. 

Per altra banda, els beneficis de la seu electrònica s'han mostrat palesos en les inscripcions del Casal d'Estiu i Casalet de Setembre, que han arribat gairebé al 100% de tramitacions en format telemàtic.

La Seu Electrònica també ha suposat una gran millora per les entitats del municipi, que des de fa poc ja poden realitzar les sol·licituds de subvenció mitjançant la seu electrònica, seguint l'article 14 de la llei 39/2014 del Prodediment Administratiu qui obliga a fer-ho.

La nova Ordenança de l'Administració Electrònica va ser aprovada el passat 27 de maig al Ple Municipal 2021/07, i ha quedat publicat el seu acord de conformitat amb els procediments administratius al Butlletí Oficial de la Província i a l'E-Tauler municipal, durant el període hàbil de 30 dies, temps durant el qual es podrà presentar al·legacions i suggeriments abans que aquesta entri en vigor. Més informació de l'Ordenança clicant aquí.

A través d’aquest enllaç podeu accedir a la intervenció del regidor de les TIC, Jaume Carbonell, al passat ple de maig clicant aquí. 

Darrera actualització: 09.06.2021 | 14:16