Aprovat per unanimitat el reglament de l'Arxiu Municipal
Divendres, 28 de juliol de 2006
S'han incorporat nous armaris comptactes per conservar més documentació
El servei d’arxiu és un òrgan de carà cter administratiu especialitzat en organitzar, custodiar i divulgar la documentació. Aixà les funcions del servei d’arxiu abracen tant l’à mbit de la gestió administrativa com l’actuació cultural relacionada amb la documentació.
L’Ajuntament està obligat legalment a tenir la seva documentació organitzada i, al mateix, ha de donar resposta a les necessitats que plantegen una gestió administrativa transparent i eficaç, el dret d’accés a la informació per part dels ciutadans i la protecció, recuperació i difusió del patrimoni documental del municipi.
L’objecte del reglament aprovat ahir per unanimitat en el ple municipal de juliol té com objecte definir i regular competències integrant els diferents à mbits d’actuació d’aquest servei municipal i les responsabilitats de l’arxiver/a municipal. Pel que fa a les funcions vinculades a la gestió de documents, es reglamenten aspectes concrets sobre el seu à mbit d’aplicació, el sistema de gestió de documents, la transferència, avaluació i tria de la documentació, aixà com les condicions necessà ries per a la seva conservació.
Sobre l’accés a la documentació es regula la consulta i préstec d’ordre intern i extern en relació a les restriccions legals existents, les condicions que han de regir en la reproducció i l’ús públic d’aquestes reproduccions. Per últim, s’estableixen les bases i l’à mbit d’actuació de servei d’arxiu en relació a la protecció i difusió del patrimoni documental del municipi.
L’horari d’atenció al ciutadà del servei d’arxiu és dilluns i dimecres de 9:00 a 14:00 i dimarts i dijous de 16 a 19 hores. S’ofereix la possibilitat de fer consultes telefòniques sobre el fons documental i assessorament sobre treballs de recerca.
Millores del servei
A més de l'aprovació del reglament de l'Arxiu municipal, l'Ajuntament continua fent millores en l'espai de consulta que utilitzen els usuaris del servei. A més d'habilitar un espai diferenciat entre la documentació i la sala de consulta, s'han comprat nous armaris compactes per guardar la documentació.
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00