L’OMIC de Sentmenat es suma a la celebració del dia mundial del consumidor

Dimecres, 17 de març de 2021 a les 00:00

Durant l'últim any 2020, l’Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha recollit un total de 154 atencions, de les quals 114 han sigut reclamacions, 32 consultes d'informació i 8 denúncies i queixes. Per matèries, es varen presentar un total de 5 casos d'habitatge, 40 de subministraments bàsics (electricitat, aigua, etc.), 66 de telefonia, 28 de productes de comerç i 15 d'altres. Prop del 70% de les atencions es van resoldre en positiu pels consumidors.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei públic d’informació, orientació i defensa de les persones consumidores i usuàries en l’exercici dels seus drets; formant part de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona.

Des de l’any 2006 Sentmenat té el privilegi de ser un dels pocs municipis de menys de 10.000 habitants amb Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. L’OMIC va ser presentada com a servei extensió de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, i amb una subvenció per part de la Diputació de Barcelona per donar suport a un servei tant ben valorat i amb un alt índex de qualitat del servei.

Entre altres serveis d’informació sobre formes segures i responsables de consum, l’OMIC de Sentmenat es distingeix per oferir un servei personalitzat d’orientació, gestió i defensa de la ciutadania en casos de reclamacions, queixes o denúncies davant d’empreses o serveis que no han complert les expectatives anunciades en la seva legalitat. Els casos de pagaments no autoritzats, els fraus electrònics o les reclamacions a comerços o empreses són alguns dels casos més quotidians. 

Aquest tràmit de reclamació es tracta d’una petició que fa una persona consumidora o usuària a una empresa, establiment mercantil o a un professional, per obtenir la reparació d'un dany, la prestació d'un servei de manera correcta, el retorn de quantitats o la rescissió d'un contracte i/o anul·lació d'un deute. En el tràmit de queixa gestionat per l’Ajuntament, es posen de manifest la situació generada al consumidor i es realitza una intermediació per arribar a la millor resolució de cada cas. 

L’ús del servei és públic i gratuït per a qualsevol persona empadronada al municipi de Sentmenat, només cal demanar cita prèvia a la nostra web si es vol rebre atenció presencial, o també es pot trucar per telèfon al 937153030 en l'horari habitual de dilluns a divendres de 9 a 14 h i dilluns i dimecres de 16 a 19h. Finalment, també es poden tramitar les reclamacions, queixes o denúncies de consum les 24 hores i tots els dies de l'any a la nostra seu electrònica.

 En el darrer any, hem constatat a les nostres oficines un increment de les reclamacions relacionades amb les compres a distància, especialment en les diferents modalitats de comerç electrònic. Per aquesta raó, com a oficina afiliada a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona, hem volgut donar continuïtat a la campanya que vam iniciar l’any 2020 amb l'objectiu de facilitar consells i recomanacions a les persones consumidores per efectuar compres i contractacions a Internet d'una manera segura, convençuts que la millor manera d'evitar incidents i situacions no desitjades és la informació i el coneixement dels usuaris.

Us presentem la campanya 2021 de consum clicant a aquí. 
 

Darrera actualització: 17.03.2021 | 09:43