L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Sentmenat presenta el recull de dades del 2020

Dijous, 17 de juny de 2021 a les 00:00

Amb un total de 154 casos atesos i un 67% de resolucions favorables cap a les persones consumidores, l'OMIC de Sentmenat continua un any més treballant per oferir un servei públic i gratuït de formació, informació i defensa de les persones consumidores.

L'OMIC és un servei públic derivat de la Regidoria de consum que de forma gratuïta ofereix assessorament, orientació i mediació a les persones consumidores, a més d'organitzar diversos tallers i tasques d'informació individualitzada a tota la ciutadania.

Durant l'any passat, l'OMIC sentmenatenca va atendre un total de 154 persones, de les quals un 43% derivaven de casos de telecomunicacions; un 26% de casos enfront de reclamacions al subministrament bàsic; un 18% a casos de reclamacions per compra de productes; un 10% a reclamacions per serveis de consum; i un 3% a reclamacions derivades de contractes d'habitatge.

Dels 154 casos atesos, 55 varen ser d'assessorament i informació, i 99 van esdevenir reclamacions intervingudes per l'OMIC en defensa dels drets de les persones consumidores. D'aquestes 99 reclamacions, 68 es van resoldre de forma favorable per les persones usuàries amb un temps mitjà de concertació dels casos d'1 dia i un temps mitjà de tramitació de reclamacions tancades de 40,9 dies.

El passat any, però, a causa de la situació sociosanitària, l'OMIC va veure limitada un dels serveis que deriva a la ciutadania, la realització de tallers formatius, xifra que va ser reduïda a 0. Tot i això, aquest servei ja ha estat représ durant aquest any 2021 amb la realització del Taller "Del centre comercial a l'escola", que es realitza cada any als cursos de 5è de primària.

Darrera actualització: 17.06.2021 | 15:16