Sentmenat se suma al Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia
Diumenge, 17 de maig de 2026
En commemoració del Dia Internacional contra l’LGBTI-fòbia, que se celebra cada 17 de maig, l’Ajuntament de Sentmenat se suma al manifest impulsat per la Comissió de Coordinació del Consell Nacional LGBTI.
Aquesta jornada recorda la decisió històrica de l’Organització Mundial de la Salut de retirar l’homosexualitat de la classificació de malalties mentals, una fita que va marcar un abans i un després en la despatologització de les orientacions sexuals i va obrir el camí cap al reconeixement dels drets de les persones LGBTI+.
Amb motiu d’aquesta jornada, l’Ajuntament de Sentmenat se suma al manifest impulsat per la Comissió de Coordinació del Consell Nacional LGBTI, que posa de manifest que, malgrat els avenços assolits, l’LGBTI-fòbia continua present en diferents àmbits de la societat i vulnera els drets de moltes persones, especialment les persones trans i aquelles que es troben en situacions d’especial vulnerabilitat.
El manifest alerta també de l’existència de països on l’orientació sexual, la identitat o l’expressió de gènere i les persones amb característiques sexuals diverses encara són perseguides o criminalitzades. En aquest context, es reivindica la necessitat de continuar avançant en el reconeixement i la protecció dels drets de les persones LGBTI+, així com de combatre els discursos d’odi que amenacen la convivència democràtica.
A Catalunya, el manifest destaca la importància de desplegar la Llei 13/2025, dels drets de les persones LGBTI i l’erradicació de l’LGBTI-fòbia, enfortir la Xarxa SAI LGBTI com a servei de proximitat, millorar els mecanismes d’atenció i seguiment de les denúncies, garantir una educació inclusiva i incorporar de manera transversal la perspectiva LGBTI+ en totes les polítiques públiques.
Amb aquesta commemoració, Sentmenat reafirma el seu compromís amb la igualtat, la dignitat i la diversitat, i condemna totes les formes de violència, rebuig i discriminació envers les persones LGBTI+. Tal com recull el manifest, “no hi ha democràcia plena mentre existeixi por, odi i discriminació contra les persones LGBTI+”.