L'Ajuntament s'oposa al traçat del gasoducte Martorell-Figueres
Dijous, 10 d’abril de 2008
Durant les darreres setmanes del passat mes de març lÂ’Ajuntament de Sentmenat va fer pública la seva oposició al projecte de construcció del gasoducte Martorell-Figueres. Després dÂ’estudiar amb deteniment la proposta elaborada per la Delegació del Govern a Catalunya, el consistori sentmenatenc va sol•licitar als organismes competents la modificació del traçat projectat, tot considerant que comporta clars perjudicis medi ambientals i urbanÃÂstics per al nostre municipi. Aquesta demanda va ser traslladada a la pròpia Delegació del Govern mitjançant sengles escrits dÂ’al•legacions al projecte i lÂ’estudi dÂ’impacte ambiental associat, presentats en data 20 de març i 2 dÂ’abril respectivament. Aquest darrer va ser elaborat de forma conjunta amb els municipis de Caldes de Montbui i LliçàdÂ’Amunt, dues poblacions que també es veuen negativament afectades per la proposta de traçat del gasoducte contemplada per la Delegació del Govern.
El projecte actual contempla un recorregut que sÂ’endinsaria al terme municipal de Sentmenat provinent de Sabadell, passaria pel nord-oest de la urbanització de Can Canyameres, continuaria cap al Puigxoriguer, travessaria el nucli de Can Costet, seguiria cap a la masia de Can Capella i, finalment, abandonaria el terme municipal de la nostra vila en direcció a Caldes de Montbui. Tot plegat, un seguit de terrenys classificats majoritàriament com a sòl de promoció i desenvolupament forestal, sòl de promoció i desenvolupament agrari o parc agrÃÂcola. En aquest sentit, lÂ’Ajuntament considera que el traçat proposat no respon al criteri defensat de no afectació dels espais naturals protegits, ja que incrementa els riscos dÂ’incendi forestal, malmet el valor paisatgÃÂstic de lÂ’entorn, fragmenta els espais naturals del municipi, no té en compte la connectivitat ecològica i comporta importants riscos dÂ’inundacions.
Com a possible traçat alternatiu, l’Ajuntament de Sentmenat proposa que el gasoducte discorri al llarg d’algun dels corredors de la xarxa viària o ferroviària existent, com l’AP-7 o la plataforma de l’AVE, ja que d’aquesta manera s’agruparien les infraestructures i es faria un ús més racional i sostenible del sòl i es crearien menys servituds en el terreny.
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00