La regidoria de Salut es reuneix amb CatSalut per seguir l’evolució de la pandèmia i els serveis del CAP Sentmenat

Dilluns, 25 d'octubre de 2021 a les 00:00

Dilluns 18 d’octubre la regidora de Salut, sra. Bibiana Pichardo, va tenir una trobada amb les responsables del CatSalut. Per una part, la sra. Núria Serra, Directora Executiva Sector Sanitaris del Vallès Occidental Est i Oest de l’àmbit metropolità nord i, per l’altra, la sra. Montserrat Teixidó, directora del Servei d'Atenció Primària (SAP) Vallès Occidental.

L’objectiu de la reunió era per tenir una informació més propera dels serveis del CAP de Sentmenat, l’evolució de la pandèmia i la tornada progressiva a la nova normalitat del centre.

Durant la reunió, la sra. Bibiana Pichardo, va demanar informació referent a les visites presencials al centre, les baixes dels i les professionals, així com dels diversos serveis que s’ofereixen com a CAP i que s’han vist afectats per la crisi sociosanitària de la COVID-19. De la mateixa manera, des de la regidoria s’han volgut traslladar les demandes i queixes de la ciutadania en relació als serveis sanitaris sentmenatencs. 

A continuació es presenten desglossats els punts més importants de la reunió:

  • Visites presencials: S’ha posat ja en funcionament el nou sistema de cita prèvia que es tramitarà mitjançant el portal web  https://citasalut.gencat.cat/, des d’on es podran realitzar diverses gestions relacionades tant per cites, com per consultes i gestions sobre el pla de de medicació, la gestió de les baixes laborals, entre d’altres. 

  • Àrea de pediatria: L’àrea bàsica de Sentmenat-Polinyà ja disposa de tres pediatres, un a Sentmenat, un altre a Polinyà i un tercer incorporat de reforç pels dos centres.

  • Baixes dels professionals sanitaris: Es tracta d’un problema estructural en relació al mercat laboral, tot i tenir una dotació pressupostària suficient per cobrir les baixes del personal sanitari, les bosses de treball estan exhaurides. S’està treballant la rotació dels professionals ja en actiu per pal·liar les mancances entre centres. 

  • Servei de rehabilitació: Un dels serveis més demandats per la ciutadania és augmentar la freqüència amb la que s’ofereix el servei de rehabilitació. De moment, les professionals del centre afirmen que el servei és efectiu i coordinat entre els pacients de Sentmenat i de Polinyà, no obstant, es seguirà treballant per tal d’agilitzar les llistes d’espera. 

  • Funcionament del servei d'urgències. El Punt d'Atenció Continuada del CAP de Castellar funciona els caps de setmana i festius de 8 a 20h. Fora d'aquest horari, els veïns que necessiten una atenció urgent poden anar al CUAP Sant Fèlix i a l'Hospital Taulí de Sabadell, oberts les 24 hores, els 365 dies de l'any. Des de CATSalut recomanen utilitzar el telèfon 061 per tal d’oferir una millor coordinació a les persones necessitades del servei d’urgències per part dels professionals.

Així mateix, des de la regidoria es va traslladar a les responsables del Servei Català de Salut les queixes de la ciutadania relatives al funcionament del CAP Sentmenat. Des de la regidoria de Salut, tot i no tenir competències en matèria d’assistència sanitària, continua treballant amb els responsables i vetllant per les necessitats de la ciutadania. 

 

Darrera actualització: 25.10.2021 | 13:25