Es signa el conveni entre l'Ajuntament i la Conselleria d'Interior per a la col·laboració de la policia local i els Mossos d'Esquadra
Dilluns, 23 d’octubre de 2006
És el pas previ al desplegament del proper 1 de novembre
La consellera d’Interior de la Generalitat de Catalunya, Montserrat Tura, i l’alcalde de Sentmenat, Josep Vilaró, han signat aquest matà el conveni de coordinació i col•laboració en matèria de seguretat pública i policia com a pas previ al desplegament que els Mossos d’Esquadra faran el proper 1 de novembre a tot el Vallès Occidental.
Segons la consellera Tura, aquest desplegament i la imprescindible col•laboració amb la policia local donarà pas “a la creació d’una policia del segle XXI, on la proximitat és un dels valors fonamentals”. La responsable d’Interior també ha volgut fer un reconeixement a la tasca que ha estat portant a terme la Guà rdia Civil que, en els darrers anys i amb pocs mitjans, ha continuat mantenint la seguretat. A més, també la policia local ha rebut una menció especial per part de la consellera ja que és la responsable de garantir la seguretat ciutadana i de preservar la bona convivència als municipis. En aquest punt, Tura ha destacat que “aquest conveni significa que no és possible desplegar els Mossos d’Esquadra sense comptar amb la policia local. Per tant, han de treballar conjuntament per donar els millors resultats”. En aquest sentit es crea la Mesa de Coordinació Operativa, responsable d’establir els protocols d’actuació. A més, la consellera ha fet incidència en l’excepcionalitat que representa el desplegament de la policia autonòmica: “Veure el desplegament d’una nova policia és un fet extraordinari que només passa un cop”.
Per la seva banda, l’alcalde de Sentmenat, Josep Vilaró, ha destacat la importà ncia que té el proper desplegament dels Mossos d’Esquadra per continuar garantint la seguretat al municipi de forma coordinada amb la policia local, oferint un bon servei policial a la ciutadania i amb un bon equip de professionals.
Sentmenat formarà part de l’Àrea Bà sica Policial (ABP) de Sabadell, on també hi ha els municipis de Castellar, Galliga, Sant Llorenç i Sant Quirze, amb 240 agents. A més, la comissaria de districte de Santa Perpètua de Mogoda, de la que depenen Polinyà i Palau-solità i Plegamans, també forma part de l'ABP de Sabadell.
Darrera actualització: 25.01.2016 | 00:00