El projecte La Tarda Jove a la Fira 360
Divendres, 31 d’octubre de 2025
El dijous 30 de setembre va tenir lloc la Jornada anual d'Educació 360 organitzada per l'Aliança d'Educació 360, una iniciativa formada per més de 400 entitats i institucions públiques amb l'objectiu de posar en valor i potenciar l'educació més enllà de l'àmbit educatiu connectant els temps, espais, aprenentatges i agents educatius a cada municipi i oferint més i millors oportunitats per a tothom sense exclusions.
Sota el títol "Comunitats educadores: aprenentatges, vincles i benestars més enllà de l'escola" la jornada va acollir professionals de diferents municipis per compartir espais de reflexió sobre qüestions vinculades a l'educació a temps complert.
La Jornada va incloure la Fira 360 , un espai d'exposició de projectes foraescola coliderats per diferents agents i que enforteixen el vincle comunitari. Els projectes presentats a la fira van ser seleccionats a partir d'una convocatòria oberta.
Sentmenat hi va participar presentant el projecte La Tarda Jove de l'Espai Jove la Tèxtil, aquest va ser un dels projectes seleccionats per l'organització i es va poder mostrar a tots els participants a l'acte.
La Tarda Jove ofereix una programació per a joves que inclou la franja del migdia, dinar i segueix durant les tardes. En col·laboració amb l’AFA de l’Institut Sentmenat, s’ofereix servei de menjador amb càtering. A més el projecte consisteix en activitats d’educació no formal i de lleure educatiu,oferint activitats diverses com acompanyament a l’estudi, reforç escolar, tallers de danses
urbanes, tallers creatius i de cuina, aquestes activitats són gratuïtes i obertes a tots els i les joves de 12 a 18 anys.