L’Oficina Municipal d’informació al Consumidor de Sentmenat presenta els seus resultats anuals

Divendres, 5 de juny de 2020 a les 00:00

Un any més l’OMIC de l’Ajuntament de Sentmenat ha estat donant suport als sentmenatencs i sentmenatenques en matèria de consum amb un èxit de resultats.

L’OMIC és un servei de l’Ajuntament de Sentmenat destinat a brindar suport a les persones consumidores i usuàries i a defensar els seus drets a través de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció i tramitació de reclamacions en matèria de consum. Es tracta d’un servei d’atenció directa i gratuïta a la qual tota la ciutadania pot accedir per sol·licitar informació relativa als dubtes i incidències que pugui tenir com a consumidora.

La despesa anual invertida en l’OMIC durant el 2019 ha estat de 31.095 euros, un 0,39% del pressupost municipal, i el que es tradueix en 3,51 euros per habitant, i aquests n’han estat els resultats:

  • 125 Assistents a activitats d’educació i sensibilització sobre el consum realitzades al municipi.
  • 90 Reclamacions tramitades mitjançant l’OMIC per part de ciutadans, amb un 69% de resolucions favorables al seu favor.
  • 180 casos atesos; 37% casos relatius a telecomunicacions, 28% de casos de subministraments bàsics, 16% casos de productes, 13% d’altres serveis de consum, 6% de casos sobre l’habitatge i 1% de casos de no consum.
  • Amb un temps mitjà de resolució de les tramitacions de 43,3 dies.

 

Darrera actualització: 10.06.2020 | 11:21