La regidoria de seguretat ciutadana i civisme demana disculpes per la manca de servei en la línia de telèfon de la Policia Local.

Dilluns, 18 de setembre de 2017 a les 00:00

Un cap de setmana de molta preocupació amb el servei de telefonia

 

La regidoria de seguretat ciutadana i civisme, vol demanar disculpes pel mal servei de la lícia de telèfon de la Policia Local, ja que durant la setmana passada i sobre tot el cap de setmana ha estat patint talls intermitents del servei.

Des de l'any 2008, l'ajuntament es va sumar a la compra agregada de la telefonia, que oferia la Diputació de Barcelona, un sistema de contractació del servei, que reuneix a més de 200 municipis de la província de Barcelona, per tal d'aconseguir uns preus més competitius en el servei de telefonia.

Les línies de telefonia fixa, van ser adjudicades a l'operadora Vodafone, que després d'alguns problemes amb la portabilitat de les línies des de l'operadora Telefònica, va aconseguir fer funcionar el servei amb normalitat.

Atenent els problemes amb l'estabilitat de la línia de seguretat de la policia local, la regidoria va decidir demanar autorització a l'oficina de la compra agregada de la Diputació de Barcelona per tal de fer una portabilitat de la línia novament a Telefònica, que excepcionalment va autoritzar, tot i no ser l'adjudicatària, autorització justificada per la manca de funcionament amb fiabilitat al 100% d'aquesta línia.

La setmana passada, l'operadora Telefònica, es va posar en contacte amb l'ajuntament després de gairebé 3 mesos, a raó d'una reclamació, per tal de comunicar que la línia ja tenia l'autorització per a fer la portabilitat i amb aquest motiu el servei tècnic es posaria en contacte per a fer aquesta amb la major brevetat i amb el menys temps possible.

El resultat va ser que divendres a la tarda la línia ja estava donant problemes amb el servei i durant el cap de setmana ha estat inestable, els serveis tècnics de l'operadora, sense concertar cita per a fer la portabilitat van decidir fer-la sense la corresponent autorització, motiu pel qual s'han tingut aquests talls en el servei.

Tot i així, tant el telèfon d’emergències del CAT112, com la connexió amb l'Àrea Bàsica Policial dels Mossos d'Esquadra de Sabadell ha estat assegurada.

Des de la regidoria de tecnologies de la informació i telecomunicacions, s'ha demanat les responsabilitats a l'operadora i ha manifestat la seva queixa davant l'oficina de la compra agregada per la mala gestió comercial portada.

Durant aquest matí, el servei s'ha estabilitzat donat que fruit de les gestions amb caràcter d'urgència l'operadora ha enviat al servei tècnic i per part de l'ajuntament ha posat a disposició d'aquest servei per tal de garantir el funcionament al 100%, un tècnic per part de l'empresa que fa el manteniment de la telefonia a l'Ajuntament.

Darrera actualització: 18.09.2017 | 18:03