Sentmenat reforça l’atenció telefònica a la gent gran i a les famílies vulnerables

Divendres, 24 d'abril de 2020 a les 00:00

Serveis socials ha estat realitzant trucades a les persones majors de 65 anys del municipi, per conèixer el seu estat i respondre a les necessitats que poguessin detectar.

Des de la regidoria d’acció social, davant de la situació d’estat d’alarma i confinament domiciliari, es va decidir iniciar des del primer moment un servei d’atenció telefònica a la gent gran, col·lectiu més vulnerable davant del risc de contagi per la Covid-19.

S’ha pogut contactar amb uns 600 domicilis, on hi conviuen persones de més de 65 anys per conèixer com afronten el confinament i s’han pogut identificar possibles necessitats. Com a resultat de les trucades (en alguns domicilis hi ha més d’un resident de més de 65 anys o bé viuen sols), s’han hagut d’activar diversos serveis, com ara la compra d’aliments o bé el trasllat de medicaments al domicili, per evitar que la gent gran hagi de sortir al carrer i exposar-se a possibles contagis. Voluntaris de la Creu Roja de Sentmenat, han estat els responsables de dur a terme aquests serveis, en coordinació amb la regidoria d’acció social.

També s’han derivat al servei gratuït d’atenció psicològica de serveis socials, aquelles persones que han manifestat sentir angoixa davant d’aquests dies de confinament o bé sentiments de solitud. L’objectiu és donar-los suport i poder superar la situació que manifesten per via telefònica.

Cal destacar la bona resposta que ha obtingut aquest servei d’atenció telefònica a les persones de més de 65 anys de Sentmenat, en general tant les persones grans com els seus familiars han agraït la trucada rebuda. Donada l’acceptació d’aquest servei des de serveis socials, s’estan realitzant noves trucades de seguiment, a aquelles persones o famílies més vulnerables.

Totes aquestes trucades s’estan realitzant en coordinació amb la treballadora social del CAP de Sentmenat.

A banda de les trucades, també es continua duent a terme el servei d’atenció domiciliària (SAD), tant dels serveis que ja estaven actius abans de la pandèmia, com d’aquelles noves demandes que estan arribant donada la situació excepcional que estem vivint.

Des del servei de teleassistència, també s’estan realitzant trucades de seguiment a totes aquelles persones de Sentmenat que tenen actiu el recurs, i que actualment són 165 aparells.

Des de serveis socials, també es continua treballant per l’atenció a les persones més vulnerables del municipi de Sentmenat, amb el suport i la col·laboració de diversos agents del territori.

L’atenció personal, arran de les mesures de confinament, actualment es realitza a través d’atenció telefònica, o bé per correu electrònic, posant atenció a les famílies que ja es trobaven en situació  de vulnerabilitat econòmica, com als nous casos de necessitats d’ajuts d’urgència social que estan arribant.

A més del repartiment del Rebost solidari a domicili, que aquests dies també ha vist incrementada la seva demanada, des de serveis socials també es manté contacte telefònic i telemàtic amb els 40 infants i adolescents de l’Espai socioeducatiu municipal.

Per altra banda, des de serveis socials també es realitza el seguiment de possibles casos de violència de gènere, en estreta coordinació amb els cossos de seguretat.

Us recordem que per contactar amb serveis socials us podeu adreçar al telèfon 659.227.673 o bé per mail a smnt.serveissocials@sentmenat.cat

Darrera actualització: 24.04.2020 | 12:53